1992 yılında kurulan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu 2001-2002 eğitim-öğretim yılında öğrenci alımına başlamıştır. 26.08.2014 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Bakanlar Kurulu Kararı (2014/6728) ile kapatılarak yerine Turizm Fakültesi kurulmuştur. Fakültemizde talep eden öğrencilere bir yıllık İngilizce hazırlık eğitimi verilmektedir. Lisans derecesinde Yiyecek-İçecek İşletmeciliği Bölümü, Seyahat İşletmeciliği Bölümü, Konaklama İşletmeciliği Bölümü ve Turizm İşletmeciliği Bölümü (İngilizce) olmak üzere dört bölümün bulunduğu fakültemizde, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında başlayan Konaklama İşletmeciliği Uzaktan Eğitim programı, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında başlayan Turizm İşletmeciliği alanında yüksek lisans programı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında başlayan Turizm İşletmeciliği tezsiz yüksek lisans programı ve 2014-2015 eğitim-öğretim yılında başlayan Turizm İşletmeciliği doktora programı mevcuttur. Eğitim programlarında yer alan farklı yabancı dil dersleri sayesinde birden çok yabancı dil öğrenme olanağına sahip olan öğrencilerimiz, fakültemizdeki Erasmus, Farabi ve Mevlana programları çerçevesinde ulusal ve uluslararası alandaki pek çok üniversite ile öğrenci değişimi etkinliklerine katılabilmekte, aynı zamanda fakültemizdeki yabancı uyruklu öğrencilerimizle de kaynaşabilmektedir. 40 işgünü yapılan zorunlu stajın da eğitimin bir parçasını oluşturduğu fakültemizde, 2012 yılından beri Almanya'ya staj amaçlı öğrenci gönderilmektedir.
Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği bölümüne önlisans mezuniyet alanı uygun olan programlardan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile öğrenci kabul edilmektedir.
Program Öğretim Amaçları
- Turizm yiyecek içecek işletmeciliği alanında evrensel bilgi birikimine katkısı olan, araştırma ve projelere açık, toplumsal hizmet üreten, aldığı bilimsel eğitimi ulusal ve uluslararası sektöre aktarabilen mezunlar yetiştirmektir.
- Yiyecek içecek işletmeciliği alanında edindiği bilgileri yorumlar, analiz eder, mutfakta sorunları bilir ve çözüm önerileri getirebilir.
- Yiyecek içecek işletmeleri için amaç ve hedef belirleyen, toplumsal etik değerlere uygun davranan, iş sağlığı ve güvenliğinin bilincine sahip mezunlar yetiştirmektir.
- Alanına özgü dil becerilerine sahip, meslektaşları ile iletişime geçen, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisine sahip kalifiye elemanlar yetiştirmektir.
- Yeniliklere açık ve teşvik eden, hayat boyu öğrenmeyi benimsemiş bireyler yetiştirmektir.